Sta jij op het punt je studie af te ronden, of ben je net klaar? Zin om je eerste stappen te zetten in de commerciële wereld? Bij Eventim krijg je die kans. Jij komt front row te zitten in de wereld van live entertainment in Nederland, van sport en festivals tot theater en concerten. Hier leer je hoe je deals sluit, klanten écht helpt en impact maakt. En dat allemaal in een team vol energie, plezier en ambitie.
Eventim is onderdeel van Europa’s grootste live-entertainment bedrijf, CTS EVENTIM. Jaarlijks verkopen we zo’n 300 miljoen tickets in 25 landen, en dat doen we al 32 jaar ook in Nederland. Met ons nieuwste selfservice platform EVENTIM.Light maken we het voor iedereen mogelijk om zélf events te organiseren.
Van eerste ticket tot volle zaal: wij helpen organisatoren om onvergetelijke events neer te zetten. En dat doen we met één doel voor ogen: mensen samenbrengen en ze iets bijzonders laten beleven.
Wat ga je doen?
Je werkt met EVENTIM.Light, ons selfservice ticketingplatform voor kleinere en middelgrote organisatoren. Denk aan lokale muziekfestivals, sporttoernooien of theatertours. Jij zorgt dat organisatoren ons weten te vinden én met plezier bij ons blijven.
Een week is bij ons nooit saai. Jij gaat:
- Nieuwe organisatoren spotten en het eerste contact leggen.
Je zoekt proactief naar leuke, veelbelovende events of organisatoren via social media, eventagenda’s of tips uit je netwerk. Daarna pak jij zelf de telefoon of stuur je een creatieve DM of mail om het gesprek aan te knopen. Je legt in duidelijke taal uit wat ons platform kan betekenen, alsof je een vriend overtuigt van een goeie tool. - Achterhalen wat ze nodig hebben en met slimme ideeën komen.
Tijdens je gesprekken luister je goed. Organiseert iemand voor het eerst een event? Dan help jij ze stap voor stap. Is het een ervaren organisator die wil opschalen? Jij denkt mee en komt met creatieve oplossingen die echt verschil maken. - Je eigen klantenbestand opbouwen in Salesforce.
In het begin krijg je training en begeleiding, maar al snel beheer je zelfstandig jouw eigen lijst met leads en klanten. Je leert hoe je structuur aanbrengt in je werk, kansen ziet en gesprekken goed opvolgt. Skills waar je je hele carrière wat aan hebt. - Samenwerken met andere teams om je klanten te helpen.
Je leert hoe het is om met verschillende afdelingen (Marketing, support & accountmanagement) samen te werken en klantvragen van A tot Z op te lossen. - Meedenken over zichtbaarheid en groei van EVENTIM.Light.
Heb jij ideeën om nieuwe organisatoren te bereiken? Top! We moedigen initiatief aan. Of je nu een TikTok-concept bedenkt, een idee hebt voor een samenwerkingsactie of een netwerkborrel tipt waar we echt bij moeten zijn, jouw input telt.
Geen ervaring? Geen probleem.
We zoeken geen expert, maar iemand met lef, nieuwsgierigheid en initiatief. De rest leren wij je wel. Denk aan persoonlijke begeleiding, trainingen én ruimte om jezelf te ontwikkelen in een veilige omgeving waarin je mag proberen, leren en groeien.
Wie ben jij?
- Je bent gedreven, ambitieus en hebt een flinke dosis lef.
- Je hebt (bijna) een bachelor diploma (bijvoorbeeld in commerciële economie, bedrijfskunde of een andere relevante richting).
- Je bent een zelfstarter met een commerciële mindset, jij ziet kansen waar anderen ze missen.
- Je kunt makkelijk schakelen met verschillende mensen en je weet hoe je een deal dichterbij brengt.
- Je werkt gestructureerd en nauwkeurig, want details maken het verschil.
- Je bent minimaal 32 uur per week beschikbaar.
- Je spreekt en schrijft vloeiend Nederlands en je kunt je redden in het Engels.
- Je woont in of rondom de Randstad.
- Ervaring in een commerciële rol? Top!
- Passie voor de eventwereld? Nog beter!
- Interesse in SaaS en digitale tools? We like!
Wat bieden wij jou?
Bij Eventim werk je niet alleen aan je carrière, maar ook aan jezelf. We zorgen voor een fijne werkomgeving, goede voorwaarden én volop ruimte om te groeien:
- Afwisselende functies binnen een gezonde, internationale organisatie met een informele werksfeer.
- Flexibiliteit in werktijden én de mogelijkheid om deels vanuit huis te werken.
- Ontwikkelmogelijkheden: van trainingen tot persoonlijke groei, wij investeren in jouw toekomst.
- All the essentials: Reiskostenvergoeding, een pensioenregeling met een ruime bijdrage (2/3e deel van de premie) van ons, 27 vakantiedagen én gratis parkeren bij ons kantoor.
- Sterke primaire én secundaire arbeidsvoorwaarden die je echt verder helpen.
- De beste tools: Een laptop en telefoon naar keuze, zodat jij fijn kunt werken.
- Ruime werkplekken in een licht en modern kantoor, midden in Hoofddorp, op loopafstand van het openbaar vervoer en gezellige horeca.
- Een open en inclusieve cultuur waarin jij jezelf kunt zijn.
- Wellbeing matters: Toegang tot onze mentale gezondheidspartner, OpenUp.
- Regelmatig gezellige teamuitjes, borrels en personeelsfeesten, want successen vieren we samen.
- Unieke extra’s: Je krijgt de kans om evenementen te bezoeken waarvoor wij tickets verkopen!

Klinkt dit als muziek in jouw oren?
Solliciteer nu!
Stuur je motivatie met CV via het onderstaande formulier naar Hellen Stolwijk, Manager HR.
Contact info