Support & Service

Met een schat aan ervaring en passie voor de live-entertainmentindustrie, zal ons toegewijde Support & Service team zich verdiepen in jullie bedrijf en ondersteuning en advies bieden om je te helpen het meest uit jouw ticketverkoopstrategie te halen. Het team zorgt voor het aanmaakproces van jouw events, de inrichting van promotionele acties en het beheer ervan zodat jij kunt focussen op het organiseren van het event. We weten dat dit geen 9-tot-5 baan is. Je ziet onze medewerkers dan ook op locatie aan het werk om hands-on ondersteuning te bieden.

Ons Support & Service team wordt ondersteund door onze in-house (web)consultants die verder met jou meedenken en aan de slag gaan met specifieke wensen die je misschien hebt op het gebied van web en ticketing. Denk daarbij aan het creëren van partnershops in de look & feel van jouw website.

Marketing

Eventim biedt ondersteuning aan op het gebied van marketing en promotie van jouw evenementen. Belangrijk hierbij is dat de doelgroep op het juiste moment op de juiste manier wordt bereikt. Om dit te realiseren maken wij gebruik van diverse kanalen. Denk hierbij aan e-mailmarketing, zoals onze algemene nieuwsbrief die wekelijks verstuurd wordt naar ruim 200.000 e-mailadressen. De inhoud van de nieuwsbrief sluit nauwkeurig aan op de content van de homepage waar meer dan 3 miljoen bezoekers per jaar komen en de uitingen op onze social media-kanalen. Op Facebook hebben we zo’n 240.000 likes, op Instagram ruim 16.500 volgers en op X (Twitter) zo'n 20.000 volgers. De EVENTIM.App heeft inmiddels ruim 100.000 installs.

Ons marketingteam stemt de boodschap en inzet via onze eigen kanalen in overleg met jullie af en sluit deze zo naadloos aan op de centrale campagne.

Op het gebied van online campagne tracking en conversiemetingen bieden wij de mogelijkheid om scripts/pixels van bekende tools als GoogleAds en Facebook in de customer journey te plaatsen. Hiervoor is een groot scala aan parameters beschikbaar om deze campagnes te volgen en te optimaliseren.

Marketing Agency

Naast de reguliere Eventim marketinginspanningen bieden wij aanvullende marketingopties aan via de EVENTIM Marketing Agency, deze dienst kan ook productie-branded worden ingezet. Dankzij de gouden combinatie van Eventim kennis, kanalen (bereik van ruim 270k volgers) en klantdata (> 5 miljoen first party data) kunnen effectieve en kostenefficiënte campagnes worden ingericht. Wij voorzien in allerlei vormen van marketingondersteuning: van full-service marketing tot het inzetten van Eventim puur als mediakanaal voor bijvoorbeeld Social Advertising of (digitale) outdoor campagnes. Daarnaast behoren Social Media-beheer evenals de creatie van ‘thumb-stopping content’ ook tot de mogelijkheden.

Een groot voordeel van deze constructie met onze agency is de flexibele inzetbaarheid ervan op piekmomenten. Of je nu op zoek bent naar acute marketinginzet of ondersteuning op structurele basis: alles is mogelijk! We hebben één gezamenlijk doel en dat is zoveel mogelijk tickets verkopen. 

Customer Service Center

Ons Customer Service Center, gevestigd in ons kantoor in Hoofddorp, verzorgd de telefonische verkoop van alle events die via het EVENTIM-netwerk worden aangeboden. Het team staat 7 dagen per week klaar voor de consument om telefonische verkoop en informatie over uw events te verstrekken. Met meer dan 25 agents telefonisch beschikbaar houden we jouw klanten niet aan het lijntje.

Het klantenservice team is zeer ervaren en opgeleid om met klantverzoeken om te gaan. Onze fan-first-aanpak betekent dat we onze klanten centraal stellen bij elke vraag, zodat we de beste ondersteuning en hulp bieden, van geannuleerde evenementen tot zoekgeraakte tickets. Ons team is voor de consument telefonisch, per e-mail of per chat (webshop & partnershop) te bereiken.

Verkoopkanalen

Presenteer jouw events aan een breed publiek op onze platforms, allemaal vanuit één ticketvoorraad zodat het overzicht blijft gewaarborgd. Naast een integratie op jouw eigen website verkopen we je tickets via eventim.nl, onze responsive webshop die de consument op alle devices van een optimale beleving voorziet. Aangevuld met de Eventim App met ruim 100.000 installs en ons inhouse Customer Service Center via 0900-1353 (60ct p/min).

Een extra mogelijkheid is verkopen via diverse kanalen waar wij een goede samenwerking mee hebben. Bijvoorbeeld DPG Media (o.a. AD, de Volkskrant, Qmusic en NU.nl), ANWB, de Nationale Postcodeloterij en VriendenLoterij, CultuurWerkt!, CJP, Kruidvat, Ticketveiling, Groupon en vele anderen. Hiermee bieden we jou de mogelijkheid om je events bij een breder publiek onder de aandacht te brengen en je ticketsales een boost te geven. Uiteindelijk boekt jouw bezoeker altijd bij Eventim en komt de verkoop allemaal uit eenzelfde ticketvoorraad, wel zo makkelijk.

Ticketbezorging

Bij EVENTIM moedigen wij de milieuvriendelijkere benadering van ticketbezorging aan door de inzet van onze elektronische PDF-tickets: TicketDirect© en de opties voor mobiele tickets (MobileTicket & EVENTIM.Pass). Maar wij begrijpen dat fysieke tickets soms nodig zijn en ons team zorgt ervoor dat de tickets correct en op tijd worden verzonden. Ons regionale team opereert vanuit ons kantoor in Hoofddorp maar het overgrote deel van de hardcopy-tickets worden centraal vanuit het Fulfilment Center in Bremen verzonden.

FanTicket – het collector's item voor iedere fan!

Met een specifiek ontwerp van de artiest of het event viert ons op maat gemaakte FanTicket de fancultuur en is een must-have voor elke ticketverzamelaar! FanTickets zijn online en via ons Customer Service Center (call center) beschikbaar en houden de beveiligingskenmerken van de thermische EVENTIM-tickets die ze vervangen. Het hoogwaardige kleurontwerp – dat jouw logo’s kan bevatten net zoals afbeeldingen van artiesten en events – maakt het FanTicket het perfecte cadeau of aandenken. De tickets voor jouw events blijven in de gedachten van jouw fans (of zelfs aan hun muur) voor de komende jaren. Het mooiste is dat het niets extra’s kost, niet voor jou noch voor de consument die het FanTicket koopt.

Locatieservices

Ons gepassioneerde team helpt jou graag op locatie om je te ontzorgen op het gebied van ticketverkoop, scanning en gastenontvangst. Want wij verkopen ook graag nog die laatste tickets voor jou aan de kassa! Daarnaast vangen wij ticketproblemen voor je op van consumenten die hun tickets zijn zoekgeraakt of bij de toegangscontrole met hun ticket niet naar binnen kunnen. Ook beheren wij voor jou de gastenlijst en reiken wij daarbij passende accreditatie uit. We richten het toegangscontrolesysteem voor je in op locatie en coördineren het verloop ervan en brengen desgewenst scanpersoneel mee zodat jij je ook daar geen zorgen over hoeft te maken. Ook ontvangen we groepen gasten voor je en wijzen bezoekers de juiste weg naar hun gekochte plaatsen. Heb je aanvullende wensen op locatie? Wij zijn er voor je om daarin mee te denken.

fanSALE

Het eigen doorverkoopplatform fanSALE; tickets van fans voor fans, is een plaats waar tickets op een veilige en eerlijke manier worden overgedragen. Nieuwe kopers krijgen de zekerheid een geldig toegangsbewijs te kopen en tegelijk bieden wij een plaats aan voor de verhinderde fan om zijn ticket(s) door te verkopen. Anders dan op platforms als Marktplaats en TicketSwap heeft de organisator op fanSALE de mogelijkheid invloed uit te oefenen op de voorwaarden waarmee hun tickets worden doorverkocht. Bijkomend voordeel van fanSALE is dat de organisator beschikking krijgt over zowel de gegevens van de verkopers als de nieuwe kopers.

Het platform is voor ons een belangrijk middel in de strijd tegen zwarthandel. Hiermee voorkomen wij hopelijk vele teleurstellingen bij bezoekers die met een ongeldig secundairy ticket bij de toegangspoort geweigerd worden. Wij steunen daarom de stichting Weet Waar Je Koopt en zijn zeer actief betrokken bij dit voorlichtingsplatform voor consumenten: onze managing director is namelijk penningmeester bij de stichting en ook hebben wij geholpen bij het opzetten van de nieuwe website.

Rapportages & Analyses

Standaard krijg je van ons de krachtige en gebruiksvriendelijke EVENTIM.Analytics-tool, waarmee je te weten komt wie jouw tickets koopt en die je in staat stelt het effect van promoties te meten en de verschillende verkoopkanalen te monitoren én laat jouw events benchmarken. Deze handige tool, die ook mobiel beschikbaar is, geeft je overal toegang tot jouw verkoopcijfers en biedt statistieken en visuele weergaven via duidelijke grafieken en diagrammen. Er zijn diverse standaard en tailor-made verkoop- en klantrapportages die op een frequentie die jou uitkomt worden aangeleverd.

Onze lokale Business Intelligence (BI)-afdeling heeft de nodige ervaring met de creatie van op maat gemaakte dashboards die kunnen worden ontsloten via BI-tool MicroStrategy. Onze experts staan voor jou klaar om customized rapportages te ontwikkelen, datadumps te verzorgen en je te helpen met data analyses – daarbij staan jouw wensen centraal. Daarnaast hebben we een samenwerking met DIP.

Toegangscontrole

Krijg een volledig inzicht in wie er op jouw event of locatie binnen is gekomen en wanneer ze zijn gearriveerd. EVENTIM.Access biedt het hoogste niveau aan veiligheid op het gebied van toegangscontrole. Beperk de toegang per locatie of tickettype om er zeker van te zijn dat de juiste bezoekers toegang krijgen tot de gewenste gebieden. Benut onze visuele- en audionotificaties zodat jouw staff geldige tickets herkent terwijl zij bezoekers begroeten bij binnenkomst voor een totale klantbeleving. Van verschillende soorten scanners tot aan slimme toegangspoorten en in de stijl van jouw locatie te branden scanzuilen: benut onze veelzijdige mogelijkheden op het gebied van toegangsoplossingen!