Wereldwijde ticketing partnership tussen TikTok en CTS EVENTIM

30 april 2024 van Wouter Half

Artiesten krijgen hiermee de mogelijkheid hun livedates te promoten bij hun TikTok-video's en tickets te verkopen via EVENTIM

Fans kunnen nu rechtstreeks via de post van de artiest concerttickets ontdekken en kopen

Direct beschikbaar in Duitsland, andere markten volgen binnenkort

LONDEN/HAMBURG, 30 april 2024 – TikTok en CTS EVENTIM, de grootste aanbieder van ticketdiensten en live-entertainment in Europa en de op één na grootste in de wereld, kondigen met trots een nieuwe partnership aan waarmee artiesten hun ticketverkoop voor liveoptredens kunnen stimuleren door verbinding te maken met miljoenen gebruikers op het TikTok-platform. De nieuwe ticketingfunctie geeft artiesten een krachtig kanaal waarmee ze fans kunnen bereiken en hun livedates wereldwijd kunnen promoten. Wanneer fans de video van een artiest zien, kunnen zij gemakkelijk tourdata ontdekken en tickets kopen via EVENTIM vanuit het TikTok-platform. Elke gecertificeerde artiest op TikTok kan in elk van de deelnemende landen het platform gebruiken om hun publiek te vergroten en de carrière verder op te bouwen. De functie is nu uitgerold voor artiesten en muziekfans in Duitsland en andere markten zullen volgen.

Michael Kümmerle, Global Music Partnership Development Lead bij TikTok, zegt: “We zijn erg enthousiast om dit nieuwe partnership in Duitsland te lanceren, waar Eventim een ​​sterke positie heeft op de ticketingmarkt. We willen artiesten de kans geven om hun livedates te promoten en hun kaartverkoop te stimuleren via geweldige partners als Eventim, en we kijken ernaar uit om deze kans in de nabije toekomst aan artiesten over de hele wereld te bieden."

Alexander Ruoff, COO, CTS EVENTIM: "Als partner van artiesten en concertpromotoren in Europa en wereldwijd zijn we altijd op zoek naar manieren om onze diensten aan hen te verrijken. Artiesten krijgen een ongelooflijk bereik via het TikTok-platform – dus we zijn heel blij dat dit nieuwe partnership hen in staat stelt dit bereik te vertalen naar een effectief nieuw marketingkanaal."

De nieuwe functie van TikTok en CTS EVENTIM is vanaf nu beschikbaar in Duitsland, de uitrol naar andere markten zal binnenkort beginnen.

Over CTS EVENTIM

CTS EVENTIM is de nummer één aanbieder van ticketdiensten in Europa en de nummer twee in de wereld. Er worden ruim 300 miljoen tickets per jaar op de markt gebracht via de systemen van het bedrijf – via fysieke verkooppunten en mobiele en online portals. Volgens de mondiale ranglijst van Pollstar voor 2023 is de EVENTIM Group de op één na grootste promotor ter wereld. Daarnaast exploiteert CTS EVENTIM enkele van de meest gerenommeerde locaties van Europa zoals de EVENTIM Apollo in Londen en LANXESS Arena in Keulen. CTS EVENTIM AG & Co. KGaA is sinds 2000 beursgenoteerd. In 2023 genereerde de Groep een omzet van 2,4 miljard euro in meer dan 25 landen.