Nieuws én tickets binnen handbereik!

28 augustus 2023 van Wouter Half

De EVENTIM.App is voor veel consumenten het startpunt voor een leuke avond of weekend uit. Of je er nu mee klaarzit op de bank bij een on-sale van je favoriete artiest of de tickets erbij zoekt om bij een event naar binnen te komen; de app faciliteert het allemaal. Extra handig is de integratie met EVENTIM.Pass, ons nieuwste digitale ticket met een verspringende QR-code, waardoor je onder andere overbodige tickets eenvoudig vanuit de EVENTIM.App op ons doorverkoopplatform fanSALE kunt zetten. We hebben hem natuurlijk al even, maar de laatste tijd is onze afdeling marketing flink bezig geweest het gemak ervan én de informatievoorzieningen binnen de app te optimaliseren. Daarom geven wij hier een update van de veranderingen die recent aan de app zijn toegepast.

Gianluca Brans die als online marketeer nauw betrokken is bij de vernieuwingen van de Nederlandse versie van de EVENTIM.App vertelt: “In het drukke leven dat we hebben moet eigenlijk alles zo snel en simpel mogelijk voor iemand gemaakt zijn. Daarom kan je met de EVENTIM.App overal makkelijk en veilig tickets kopen. De afgelopen maanden zijn we bezig geweest met het optimaliseren van onze app. Wat nu al geresulteerd heeft in meerdere installaties, ticketverkopen en data van onze gebruikers.”

Onze marketeers zijn actief bezig gegaan met het maken van content in de app. De nieuwsberichten in de app worden met een regelmaat van twee tot drie keer in de week aangevuld met aankondigingen, on-sales en updates van de evenementen die Eventim verkoopt. Nieuw is daarbij het gebruik van de EVENTIM Nieuws-widget, wanneer deze widget aan het beginscherm van de appgebruiker is toegevoegd blijft hij of zij altijd op de hoogte van het laatste nieuws. Ook worden er speciale in-app campagnes aangemaakt op basis van eventcategorieën, om een bepaald event of eventreeks uit te lichten of juist meer aandacht te creëren rondom het evenement. Daarnaast worden er pushberichten verzonden voor diverse evenementen waarbij de appgebruiker bij het openen van de app een overlay te zien krijgt. Met als doel de gebruikers inspiratie te geven voor hun volgende bezoek aan een concert, theater of festival. 

TicketAlarm als pushnotificatie in de App

Naast het actiever zijn met het bieden van in-app content is er een nieuwe feature uitgerold. Waar de consument voorheen een TicketAlarm ontving in de mailbox, kan dit nu ook worden ingezet als push-notificatie. Appgebruikers die een hartje hebben gegeven aan een evenement, eerder tickets hebben gekocht voor een evenement met dezelfde artiest (of van dezelfde productie) of eerder tickets hebben gekocht voor vergelijkbare evenementen kunnen de melding ontvangen wanneer zij toestemming hebben gegeven voor de push opt-in. Zo blijft iedereen mooi op de hoogte van al onze aankondigingen, presales en on-sales.

Ben je na het lezen van dit artikel benieuwd naar hoe de EVENTIM.App er live uit ziet? Download dan de app en neem hier een kijk op onze Campagnepagina