CTS EVENTIM blijft groeien en boekt recordresultaten voor 2022
23 maart 2023 van de Eventim RedactieMünchen, 23 maart 2023 - CTS EVENTIM, een van de toonaangevende internationale aanbieders van ticketingdiensten en live-entertainment, heeft recordresultaten voor 2022 geboekt. De geconsolideerde omzet bedroeg in 2022 EUR 1,926 miljard, een stijging van 372% ten opzichte van het voorgaande jaar (EUR 408 miljoen) en een stijging met 33% ten opzichte van het vorige recordjaar 2019 voorafgaand aan de COVID-19-pandemie. Dit nieuwe record van bijna twee miljard euro is te danken aan een sterke groei in zowel het Ticketing- als het Live-entertainment-segment.
“We zijn verheugd over de uitzonderlijke groei die wordt gegenereerd door onze twee hoofdsegmenten in hun belangrijkste binnenlandse en internationale markten. De resultaten van onze Groep weerspiegelen de aanhoudende en snelgroeiende trend dat mensen overal weer live-evenementen willen bijwonen. Dat we in 2022 onze omzet fors konden verhogen was door de pandemie in eerste instantie niet vanzelfsprekend. Er zijn inderdaad verschillende ontwikkelingen die hebben bijgedragen aan dit succes, zoals de groei van digitale kaartverkoop, investeringen in systeem gebaseerde innovaties en onze wereldwijde expansiestrategie. We verwachten nu deze koers van sterke winstgevende groei voort te zetten en onze marktpositie verder te verbeteren."
De genormaliseerde EBITDA van de Groep bedroeg 384 miljoen EUR in 2022, vergeleken met 208 miljoen EUR vorig jaar en 286 miljoen EUR in 2019. Het segment Ticketing genereerde in 2022 een omzet van 541 miljoen euro (vorig jaar: 224 miljoen euro), wat 12% hoger was dan in 2019 (482 miljoen euro). De genormaliseerde EBITDA bedroeg 263 miljoen euro in 2022 (vorig jaar: 177 miljoen euro), een stijging van 20% ten opzichte van 2019 (220 miljoen euro). De markten van Duitsland, Zwitserland, Italië en Brazilië waren de belangrijkste aanjagers van deze groei.
De stijging van de omzet en EBITDA in het Ticketing-segment was niet alleen te danken aan de herstart van de sector na de pandemie, maar ook aan factoren zoals de voortdurende optimalisatie van de digitale platforms en producten. De lancering van de uitsluitend digitale EVENTIM.Pass resulteerde bijvoorbeeld in de verkoop van meer dan twee miljoen digitale tickets bij de allereerste keer dat het werd gebruikt, namelijk voor de Ed Sheeran-tour. Bovendien bleken artiesten als Pink, de Rolling Stones, Rammstein en Roland Kaiser nog altijd even populair bij hun terugkeer naar liveshows.
In 2022 werden er 69 miljoen online tickets verkocht via de webshops van de CTS Group, een stijging van 116% ten opzichte van het voorgaande jaar en 21% ten opzichte van 2019. 2022 was ook een recordjaar voor het segment Live-entertainment dankzij het succes van grote tours en festivals die veel publiek trokken. De omzet van het segment steeg tot 1.410 miljoen euro in 2022 (vorig jaar: 191 miljoen euro), een stijging van 43% ten opzichte van drie jaar geleden (986 miljoen euro). De genormaliseerde EBITDA voor 2022 bedroeg 121 miljoen euro (vorig jaar: 31 miljoen euro) en was daarmee bijna twee keer zo hoog als in 2019 (66 miljoen euro).
Klaus-Peter Schulenberg voegt toe: “Als een geïntegreerde live-entertainmentgroep zullen we elke gelegenheid blijven aangrijpen om met en binnen de markten te groeien, zowel in het binnenland als internationaal. We zullen nieuwe bedrijfsterreinen aanboren en ons aanbod en onze technologieën voortdurend verbeteren.”
Het volledige jaarverslag over 2022 staat gepubliceerd en is beschikbaar op corporate.eventim.de/en.