Stagiair(e) Marketing, Communicatie, Online Media (M/V/X) voor 32-40 uur per week
Eventim Nederland is één van de grootste en meest veelzijdige ticketingorganisaties van Nederland met het breedste aanbod aan live-entertainment. Zo kun je bij ons terecht voor tickets voor diverse musicals als Moulin Rouge, De Tocht en Frozen maar ook concerten van artiesten zoals Noah Kahan, The 1975, Måneskin en Rammstein. Daarnaast bieden we tickets aan voor festivals als Best Kept Secret en Indian Summer, en voor evenementen zoals TT Assen.
Bij onze in-house Eventim Marketing Agency bieden we graag een creatieve en pro-actieve stagiair(e) de mogelijkheid om ervaring op te doen in de live-entertainmentindustrie. Je verzorgt samen met drie andere online marketeers en een marketing manager de volledige marketing van live evenementen. Met onze data-focused, results driven marketing aanpak stimuleren we de kaartverkoopresultaten. Je gaat hierbij in eerste instantie all-round te werk. Op jouw verzoek kan je hierin een specialisatierichting aanbrengen!
Het is mogelijk om zowel een meeloop- als een afstudeerstage te volgen bij Eventim. Bij een afstudeerstage denken we graag mee over een passend vraagstuk voor jouw onderzoek.
Wat ga je doen?
Wij zoeken een enthousiaste stagiair die ons team in principe vanaf januari/februari 2025 kan ondersteunen. We zijn een dynamisch en klein team, waarin je veel verantwoordelijkheid krijgt en jouw initiatieven en ideeën zeer worden gewaardeerd. Als stagiair(e) ben je dus een belangrijk onderdeel van de Marketing Agency. Je houdt je onder meer bezig met:
- Het ondersteunen van de Marketing Agency in het opzetten en uitvoeren van (met name online) marketingcampagnes (o.a. SEA, Facebook, Instagram) voor producenten in de evenementensector, en alles wat hierbij komt kijken (bepaling materiaal, doelgroepanalyse, geografische targeting, juiste tone of voice, monitoring & rapportages);
- Het schrijven van advertentieteksten voor campagneonderdelen (SEA/Facebook/Instagram etc.);
- Het bijhouden en analyseren van kaartverkoopstanden;
- Het onderzoeken, bedenken en uitwerken van overige campagneonderdelen;
- Het optimaliseren van processen om de efficiëntie te verbeteren.
Wat vragen we van jou?
- Je volgt een relevante HBO- of WO-opleiding (studierichting Marketing/Communicatie/Media/Leisure en/of Theaterwetenschappen) en je zit op dit moment in het derde of vierde jaar van je studie;
- Je wilt je graag ontwikkelen op het gebied van marketing;
- Je bent creatief, komt met originele ideeën en schrijft pakkende teksten;
- Je werkt zelfstandig en nauwkeurig;
- Je bent analytisch sterk en besluitvaardig: op basis van campagneresultaten moet je keuzes maken over het vervolg van de campagne;
- Je blijft graag op de hoogte van de laatste trends en ontwikkelingen op social media;
- Je kunt snel schakelen: in de wereld van live-entertainment is namelijk geen dag hetzelfde;
- Handig met Office-programma’s zoals Word, Excel, Teams en Powerpoint is een must;
- Affiniteit met de creatieve industrieën en evenementen is een pré;
- Eventuele ervaring met online marketingtools (Meta, Google etc.) is ook een pré, en anders leren we je dit graag!
Wat bieden wij?
- Een leerzame omgeving om je verder te ontwikkelen op meerdere gebieden van marketing- en communicatie (online & offline marketing, betaald/organisch en strategisch);
- Een positie in een klein, maar snel groeiend team, met véél ruimte voor eigen inbreng;
- Een gevarieerd takenpakket, met een verfrissende combinatie van creatieve, analytische en administratieve taken;
- De mogelijkheid om ervaring op te doen in de wereld van live-entertainment;
- Het bezoeken van onze evenementen;
- Een mooie stagevergoeding van € 500,- bruto op fulltime basis;
- Reiskosten worden vergoed.
Enthousiast geworden?
Hopelijk hebben we jou dan getriggerd om bij ons te solliciteren, doe dit via het onderstaande formulier. Je kunt ook jouw motivatie en CV mailen naar hr@eventim.nl t.a.v. Hellen Stolwijk. Wie weet tot snel!
Contact informatie